clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شبکه های اجتماعی
event
1403/02/06
edit
کد خبر : 34,927

توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد پیام‌رسان‌های بومی

rate_review
655 کلمه - زمان مطالعه: 3 دقیقه و 27 ثانیه
پیام‌رسان‌ها تلاش کرده‌اند که روز به‌ روز خود را رشد دهند و خدمات متنوع‌تر و کیفیت بالاتری را دراختیار کاربران قرار دهند؛ اما برای بهبود عملکرد خود می‌توانند از نمونه‌های خارجی الگو بگیرند یا بخشی از کار خود را برون سپاری کنند و با افراد متخصصی که در سایر کشورها هستند رایزنی کنند و بخش‌های فنی و نرم افزاری خود را به این صورت توسعه دهند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،کیوان نقره کار- کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب درباره پیام‌رسان‌های داخلی و پیامدهای اختلال رخ داده در آن‌ها اظهار کرد: وقتی از پیام‌رسان‌ها صحبت می‌شود، شاید اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، رد و بدل شدن اطلاعات و وظیفه آن‌ها فراهم کردن بستری برای تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباطات است.

وی افزود: اما زمانی که به محتوای رد و بدل شده نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم چقدر نقش یک پیام‌رسان می‌تواند پر اهمیت باشد؛ جایی که تبادل کسب‌و کارها، اطلاعات پزشکی که با جان بیماران در ارتباط است، بنابراین نقش یک پلتفرم رابطه محور مانند پیام‌رسان‌ها بسیار با اهمیت است. این امر نشان می‌دهد که پلتفرم‌ها هم باید در فضای ارتباط با کاربر ماند UI و UX و دسترسی‌های لازم بسیار خوب عمل کنند تا کاربر بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

نقره کار در ادامه گفت: همچنین پیام‌رسان‌ها باید در فضای فنی خود امنیت اطلاعات را حفظ کنند و سرعت بالایی را در اختیار کاربر قرار دهند و بسیاری از مشکلات فنی را برای کاربر سهل و آسان کنند. در این مرحله است که تفاوت و تمایز پلتفرم‌ها یا پیام‌رسان‌های بین المللی و پیام‌رسان‌های داخلی مشخص می‌شود. به نظر می‌آید در بحث حریم خصوصی و امنیت چه بسا در مواردی خدماتی مختلفی که باید به کاربر داده شود، پیام‌رسان‌های ما نتوانستند به خوبی عمل کنند و ما شاهد بودیم که بعضا امنیت پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی را پایین‌تر دانسته‌اند.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این موضوع باعث می‌شود که کسب‌ و کار در هر حوزه‌ای که بخواهد فعالیت کند، با شک و تردید این کار را انجام دهد، تصریح کرد: از سوی دیگر خدماتی که از سوی آنها ارائه می‌شود گاهی با نواقصی همراه است و این ایراد در پلتفرم‌های داخلی بیشتر بروز می‌کند که چقدر می‌توان یک کار و کسب و کار درست را در این بستر انجام داد.

وی درباره زیرساخت‌های پلتفرم‌های داخلی توضیح داد: به هرحال زمانی که بر استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در سطح کلان اصرار می‌شود، پس مشخص است که پلتفرم‌های داخلی هم نمی‌توانند بر روی فضای ابری یا روی سرورهای خارجی اطلاعات خود را منتقل کنند، بنابراین قطعا از آنها خواسته شده که بر فضاهای داخلی فعالیت کنند. اگر چنین موضوعی باشد باید وزارت ارتباطات، تسهیلات، امکانات یا سخت افزارهای خاص این حوزه را در اختیارشان قرار دهد.

او ادامه داد: اما باید به این نکته توجه کرد به دلیل وجود تحریم‌ها و این مسئله که شاید نتوانیم خیلی از دستگاه‌های سخت‌افزاری مورد نیاز را از کشورهایی که صاحب فناوری این حوزه هستند دریافت کنیم. باید دید چقدر این موارد می‌تواند تأثیر لازم را داشته باشد و در نهایت آن کیفیت را هم پیام‌رسان و مخاطبان اصلی داشته باشند. به نظر می‌رسد نهادهایی مانند وزارت ارتباطات باید کمک کننند تا سرورها روزبه‌روز تکمیل‌تر، قوی‌تر و بهتر شوند و در اختیار پیام‌رسان‌ها قرار بگیرد.

نقره کار در ادامه صحبت‌هایش به تجربه سایر کشورها و وقوع اختلال در پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ مانند متا یا فیس‌بوک و شرکت‌های از این دست به عنوان بخش خصوصی به این سمت حرکت می‌کنند که در تولید دستگاه‌های سخت افزاری اشتراک‌هایی داشته باشند و با توجه به درآمدهای بسیار زیادی که دارند، می‌توانند از نظر سخت‌افزاری خودشان را پشتیبانی کنند. چه بسا می‌توان با کشورهای بسیاری که شاید خدمات اینترنتی، ابری و سخت‌افزاری در آنها ارزان‌تر باشد هم وارد مذاکره شوند و بخشی از سرورهای خود را در آنجا مستقر کنند.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به عبارتی فضای درست بخش خصوصی همچنین تعامل با کشورها مختلف کمک می‌کند تا بتوانند توسعه بهتری را در بخش صنعت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و در نتیجه به مشتریان و مخاطبان خود ارائه کنند. ما به دلیل اینکه مقداری در فضای کشورمان محدودیت‌هایی را داریم، این باعث می‌شود نتوانیم از ظرفیت‌های بین المللی، از تکنولوژی‌های روز دنیا و حتی افرادی که دانش این حوزه را دارند استفاده کنیم و نبود این موارد باعث می‌شود که ما ضعف را در پیام‌رسان‌های داخلی خود شاهد باشیم.

وی درباره مهم‌ترین اقداماتی که باید پیام‌رسان‌های داخلی برای بهبود عملکرد و حفظ مخاطبان خود انجام دهند، تصریح کرد: در کنار موارد گفته شده باید گفت پیام‌رسان‌ها تلاش کرده‌اند که روز به‌ روز خود را رشد دهند و خدمات متنوع‌تر و کیفیت بالاتری را دراختیار کاربران قرار دهند؛ اما برای بهبود عملکرد خود می‌توانند از نمونه‌های خارجی الگو بگیرند یا بخشی از کار خود را برون سپاری کنند و با افراد متخصصی که در سایر کشورها هستند رایزنی کنند و بخش‌های فنی و نرم افزاری خود را به این صورت توسعه دهند.

نقره کار در پایان گفت: همچنین گاهی اوقات مشکلاتی که در لایه‌های زیرین و زیرساختی وجود دارد را به عنوان کاربر مشاهده نمی‌کنیم اما این موضوع تأثیر خود را در پیام‌رسان‌ها یا هر پلتفرم بومی می‌تواند بگذارد. بنابراین به نظر می‌رسد خود وزارت ارتباطات هم نیازمند بهبود عملکردی چه در حوزه سخت افزاری و نرم‌افزاری است تا ما شاهد ارائه خدمات بهتر از پلتفرم‌ها از جمله پیام رسان‌ها باشیم.




منبع: ایتنا

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.