clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر فناوری
event
1402/12/27
edit
کد خبر : 34,790

هوش مصنوعی به زودی از انسان پیشی خواهد گرفت

rate_review
350 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 55 ثانیه
​​​​​​​یکی از برجسته‌ترین محققان در زمینه هوش مصنوعی هشدار داده است که در چند سال آینده، هوش مصنوعی ممکن است چند دهه زودتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، از هوش انسانی پیشی بگیرد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، یکی از برجسته‌ترین محققان در زمینه هوش مصنوعی هشدار داده است که در چند سال آینده، هوش مصنوعی ممکن است چند دهه زودتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، از هوش انسانی پیشی بگیرد.

بن گورتزل، ریاضیدان، گفت: «به نظر می‌رسد که ظرف 3 تا 8 سال آینده به هوش مصنوعی عمومی شبیه انسان دست پیدا کنیم.

گورتزل پیش‌بینی‌های خود را در شهر پاناما در طی سخنرانی پایانی خود در اجلاس سران هوش مصنوعی این ماه که بخشی از آن توسط شرکتش SingularityNET حمایت می‌شود، اعلام کرد.

بالاتر از سطح انسانی

بن گورتزل، که به رایج شدن اصطلاح هوش مصنوعی عمومی (AGI) کمک کرد، توضیح داد که « پس از دستیابی به هوش مصنوعی عمومی، هوش مصنوعی فوق‌العاده فوق بشری را می‌توان در عرض چند سال به دست آورد.»

وی طرحی برای توسعه هوش عمومی مصنوعی ارائه کرد تا اطمینان حاصل شود که توسط شرکت‌ها یا دولت ها کنترل نمی شود تا به جای آسیب رساندن به بشریت کمک کند.

پیش‌بینی قبلی
این اولین پیش‌بینی بالقوه خطرناک یا جسورانه در مورد هوش مصنوعی نیست.

گورتزل در ماه مه 2023 گفت که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که در چند سال آینده 80 درصد از مشاغل انسانی را جایگزین کند. او در همان زمان در نشست وب در ریودوژانیرو گفت: «تقریباً هر شغلی که شامل کاغذبازی می‌شود باید خودکار باشد».

 وی توضیح داد که این موضوع را منفی نمی‌دانست و تاکید کرد که این امر به مردم امکان می‌دهد به جای کار کردن برای امرار معاش، کارهای بهتری در زندگی خود پیدا کنند.

سیستم های فعلی

گورتزل خاطرنشان کرد که تحقیقات هوش مصنوعی در حال ورود به دوره رشد تصاعدی است و شواهد نشان می‌دهد که هوش مصنوعی عمومی (AGI) که به اندازه انسان در بسیاری از زمینه‌ها توانایی دارد، در دسترس است.

اگرچه هنوز هیچ کس هوش مصنوعی عمومی در سطح انسان ایجاد نکرده است، گورتزل پیشنهاد کرد که سال 2029 یا 2030 محتمل ترین سال برای این اتفاق است.

با این حال، او اعتراف کرد که ممکن است اشتباه کرده باشد و ممکن است برای تحقق این امر به یک کامپیوتر کوانتومی با یک میلیون کیوبیت یا چیزی شبیه به آن نیاز داشته باشیم.

لازم به ذکر است که گورتزل بیشتر به خاطر کارش بر روی "سوفیا"، اولین رباتی که شهروندی قانونی دریافت کرده است، شناخته شده است، و در سال های اخیر نیز در حال بررسی مفهومی است که آن را "هوش مصنوعی فوق العاده (ASI) می نامد، که تعریف شده است. همانطور که هوش مصنوعی آنقدر پیشرفته است که با تمام قدرت مغز و قدرت محاسباتی تمدن بشری ترکیب می شود، او را "پدر هوش مصنوعی" نیز می نامند.




منبع: ایتنا

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.