clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر فناوری
event
1402/02/18
edit
کد خبر : 32,795

معرفی رقبای چینی هوش مصنوعی ChatGPT

rate_review
575 کلمه - زمان مطالعه: 3 دقیقه و 3 ثانیه
خبرگزاری رویترز در گزارشی به معرفی شرکت‌های چینی که بر روی فناوری‌های هوش مصنوعی مشابه با ChatGPT کار می‌کنند، پرداخته است.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، رویترز در این گزارش نوشته است: هیاهوی جهانی پیرامون ربات هوش مصنوعی ChatGPT محصول شرکت OpenAI تحت حمایت مایکروسافت به چین نیز سرایت کرده و ضمن رشد سهام در شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی سبب شده که شرکت‌های چینی نیز پروژه‌های رقیب خود را اعلام کنند.

در اینجا فهرستی از شرکت‌های فناوری چین که اخیراً پروژه‌های مرتبط با فناوری هوش مصنوعی را اعلام کرده‌اند به اختصار ذکر می‌شود:

آی فلای تک IFLYTEK

شرکت چینی هوش مصنوعی iFlytek روز ششم می از یک مدل زبان هوش مصنوعی بزرگ به نام «SparkDesk» رونمایی و اعلام کرد که این مدل قادر به تولید متون، حل مسائل ریاضی و نقد مقالات دست‌نویس است.

این شرکت همچنین اظهار داشت که امسال یک سری از بروزرسانی‌ها را برای این مدل انجام خواهد داد و امیدوار است که مدل فوق بتواند از ChatGPT در درک و فهم زبان چینی فراتر رفته و هم‌سطح چت‌بات OpenAI در زبان انگلیسی شود.

علی بابا ALIBABA

روز یازدهم آوریل، غول تجارت الکترونیک علی بابا مدل زبان هوش مصنوعی خود با عنوان «Tongyi Qianwen» را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که در آینده نزدیک این زبان هوش مصنوعی در همه برنامه‌ها و خدمات آن ادغام خواهد شد.

«Tongyi Qianwen» در ابتدا قرار است به اپلیکیشن محیط کاری DingTalk و دستیار صوتی Tmal Genie اضافه شود.

ثبت نام برای این مدل هوش مصنوعی در تاریخ 7 آوریل آغاز خواهد شد.

سنس تایم SENSETIME

شرکت چینی هوش مصنوعی سنس تایم نیز در روز 10 آوریل از مجموعه محصولات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی شامل یک چت‌بات و تولیدکننده تصاویر مبتنی بر مدل هوش مصنوعی SenseNova خود رونمایی کرد. این شرکت تاکنون جزئیاتی را در مورد طرح‌های عرضه محصول خود ارائه نکرده است.

هواوی تکنولوژی HUAWEI TECHNOLOGIES

غول صنعت مخابرات و ارتباطات یعنی هواوی دارای سری مدل‌های هوش مصنوعی Pangu است که کاربردهای آن از ساخت دارو تا بینایی کامپیوتری را شامل می‌شود.

بایدو BAIDU

بایدو روز 16 مارس از چت‌بات هوش مصنوعی خود موسوم به Ernie Bot رونمایی کرد. این چت‌بات اکنون برای تعداد محدودی از کاربران که برای کدهای دسترسی درخواست می‌دهند قابل دسترس است.

آزمایش‌های رویترز نشان می‌دهد که این چت‌بات به زبان چینی تسلط دارد اما از پاسخ دادن به برخی سؤالات سیاسی اجتناب می‌کند.

بایدو قصد دارد از Ernie Bot برای متحول کردن موتور جستجوی خود که تا حد زیادی رایج‌ترین موتور در چین است استفاده کند و همچنین کارایی را در تجارت ابری، خودروهای هوشمند و لوازم خانگی خود افزایش دهد.

تنسنت TENCENT

دو منبع آگاه در ماه فوریه به رویترز گفتند که تنسنت هلدینگ یک تیم توسعه را برای چت‌باتی مشابه با ChatGPT با عنوان «HunyuanAide» تشکیل داده است. تنسنت اعلام کردکه در حال انجام تحقیق پیرامون فناوری مشابه با ChatGPT است.

تیم دانشگاه فودان FUDAN UNIVERSITY TEAM

تیمی از دانشگاه فودان چین در تاریخ 20 فوریه یک ربات چت شبیه به ChatGPT تحت عنوان «MOSS» را راه‌اندازی کرد. اما پس از افزایش ترافیک که باعث از کار افتادن پلتفرم جدید تنها چند ساعت پس از راه‌اندازی آن شد، تیم فوق ضمن عذرخواهی اعلام کرد که این مدل بسیار نابالغ بوده و راهی طولانی را قبل از رسیدن به سطحی مشابه با ChatGPT در پیش دارد.

جی دی دات کام JD.COM

شرکت تجارت الکترونیک جی دی دات کام در روز 10 فوریه اعلام کرد که قصد دارد محصولی مشابه با ChatGPT موسوم به «ChatJD» را با هدف خدمت به سایر مشاغل عرضه کند.

چاینا  تلکام CHINA TELECOM

رسانه‌های داخلی روز 18 فوریه خبر دادندکه شرکت چاینا تلکام در حال توسعه نسخه صنعتی ChatGPT برای صنعت تلکام و مخابرات است که از هوش مصنوعی در برخی عملکردهای خدمات مشتری استفاده می‌کند.

نت‌ایز NETEASE

یک منبع مطلع روز هشتم فوریه به رویترز گفت که شرکت گیمینگ نت‌ایز قصد دارد فناوری مدل‌های زبانی را برای خدمت به کسب و کار آموزشی خود به کار گیرد.

فناوری امنیتی 360 - 360 SECURITY TECHNOLOGY

شرکت فناوری امنیتی 360 روز هشتم فوریه اعلام کرد دارای یک فناوری مدل زبان هوش مصنوعی است اما نمی‌تواند جزئیاتی در مورد زمان عرضه محصولات مرتبط را فاش کند.

کوایشو تکنولوژی KUAISHOU TECHNOLOGY

اپلیکیشن ویدیوهای کوتاه کوایشو روز نهم فوریه اعلام کرد با هدف بهبود محصولات خود نظیر خدمات هوش مصنوعی در حال انجام تحقیقاتی در مورد مدل‌های بزرگ زبان هوش مصنوعی است.

صنعت اطلاعات الکترونیکی اینسپور INSPUR ELECTRONIC INFORMATION INDUSTRY

شرکت اینسپور در وب‌سایت روابط سرمایه‌گذاری خود اعلام کرده که مدل‌هاست در زمینه فناوری محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: رویترز

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.