clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر فناوری
event
1398/04/15
edit
کد خبر : 11,266

پرتاب دومین فضاپیمای تحلیلگر نور خورشید ناسا به فضا

rate_review
231 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 19 ثانیه
فضاپیمای خورشیدی لایت‌سیل به همراه موشک فالکوم به فضابرای انجام ماموریت‌های خاص ارسال شد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، زمانی که در تاریخ ۳ تیر ۱۳۹۸ موشک SpaceX's Falcon به فضا پرتاب شد، فضا پیمای لایت سیل را نیز با خود حمل کر و در مقصد از پیش تعیین شده قرار داد. لایت‌سیل-LightSail که از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به بادبان کشتی‌های قدیمی دارد با هدف تحقیق و بررسی اوضاع جوی در مدار زمین و بررسی کیفیت تابش‌های نور به سمت فضا فرستاده می‌شود.

لایت‌سیل-LightSail دومین بادبان غول پیکری است که با هدف آزمایش روی نور خورشید به فضا ارسال می‌شود. گفتنی است لایت سیل شماره ۱ در سال ۲۰۱۵ میلادی با موفقیت به مدار زمین فرستاده شد. سازمان فضایی آمریکا موسوم به ناسا به گونه‌ای لایت سیل را طراحی کرده است که با حذف نور خورشید، فعل و انفعالات شیمیایی خاصی را انجام داه و اطلاعات بدست آمده را به مراکز تحقیقاتی ارسال می‌کند.

بررسی آسیب‌های نور خورشید به وسیله فضاپیمای لایت‌سیل ۲

زمانی که در سال ۲۰۱۵ اولین نمونه این بادبان غول پیکر به فضا ارسال شد. کارشناسان بسیاری عملکرد لایت سیل-LightSail را زیر غول بردند و آن را بی‌فایده دانستند. اما فعالیت‌ها و اطلاعات دریافت شده از این فضاپیما در طول سال‌های گذشته دانش فضایی انسان‌ها نور خورشید را بسیار افزایش داده و هم چنین به دانشمندان کمک ویژه‌ای در جهت مبارزه با نابودی لایه اوزن کرده است.

موشک SpaceX's Falcon در تاریخ ۳ تیر سال ۱۳۹۸ با موفقیت زمین را ترک کرد و فضاپیما لایت سیل را نیز با خود به فضا برد. لایت سیل در عین سادگی از ساختار دقیق و پیچیدگی برخوردار است. ئانشمندان ناسا قصد دارند پروژه لایت سیل را هم‌چنان ادامه داده و نمونه‌های پیشرفته‌تر و تکامل یافته‌تری از این فضا پیما را در آینده‌ای نزدیک به فضا ارسال کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.