clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر خودرو
event
1398/12/06
edit
کد خبر : 18,328

یک سوم رانندگان کار با فناوری های خودرو را بلد نیستند

rate_review
218 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 15 ثانیه

create وحید جعفریان

خودروهای امروزی از نظر تکنولوژیکی پیشرفته تر از هر زمان دیگری هستند، اما هنوز درصد زیادی از رانندگان وجود دارند که درباره نحوه استفاده از این فناوری ها بی اطلاع هستند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،  با وجود پیشرفت های فنی در خودروهای امروزی هنوز درصد زیادی از رانندگان وجود دارند که هیچ علم و دانشی درباره نحوه استفاده از فناوری های داخل خودرو ندارند.

نتایج مطالعه ای جدید در انگلیس توسط «British Motor Show» حاکی است که بیش از یک سوم رانندگان (35 درصد) هنوز نحوه کاربرد صحیح فناوری های خودرو را نمی دانند.

این در حالی است که 20 درصد رانندگان نیز گفته اند از کمتر از نیمی از فناوری های موجود در خودروهای خود استفاده می کنند.

در عین حال 10 درصد دیگر گفته اند که فقط با کمتر از 20 درصد فناوری های داخل خودرو آشنا هستند و صرفاً فقط  رانندگی می کنند!

این در شرایطی است که سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) و نیز پلتفرم های اطلاعات و سرگرمی (Infotainment) های تک به طور حتم بزرگ ترین پیشرفت فناوری خودرو طی یک دهه گذشته بوده اند.

براساس این گزارش به نظر می رسد یکی از موانع و مسائل مهم در این قضیه ارایه ندادن توضیحات لازم از سوی فروشندگان به خریداران حین خرید خودرو باشد.

71 درصد رانندگان عنوان کردند هنگامی که نخستین بار خودرو را خریداری کردند اطلاعات کافی توسط فروشنده درباره فناوری های خودرو به آنها ارائه نشده است.

25 درصد مالکان خودرو نیز اظهار داشتند که هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه فناوری هایی در خودروی شان وجود دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد، ارائه نشده است.

این نظرسنجی لزوم دوره ها و جلسات آموزشی درباره فناوری های روز را بیش از پیش نمایان می سازد.

منبع: timeslive.co.za

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.