clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر خودرو
event
1398/07/05
edit
کد خبر : 13,592

برنامه کیا موتور برای پیکانتو برقی

rate_review
367 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 0 ثانیه

create ثمره مرادرضا

اگر کیا موتور، راه حلی برای کاهش هزینه و مقرون به صرفه کردن نسخه الکتریکی مینی پیکانتو پیدا کند، مطمئنا دست به کار خواهد شد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،  مدیرعامل کیا موتور در بخش اروپا، Emilio Herrera گفت:بزرگترین چالش ما قدرت باتری پیکانتو است، اما چه دیر چه زود ما باید این کار را به انجام برسانیم.

خودروسازان در حال اندیشیدن به استراتژی خودروهای کوچک در اروپا به منظور رعایت قوانین سختگیرانه انتشار گازهای ممنوعه اتحادیه اروپا هستند که آنها را وادار می کند تا فناوری جدید و پر هزینه ای را به خودروهای خود اضافه کنند که سود کمی را به همراه دارد. شرکت خودروسازی فورد باید فروش Ka+ خود را در منطقه متوقف کند در حالی که اوپل مدل های Karl و Adam خود را وارد بازار می کند.

انتظار می رود گروه فولکس واگن، خودرو های Skoda Citigo و Seat Mii دارای سیستم احتراق داخلی خود را با مدل های باتری جایگزین کند. از طرفی شرکت اسپانیایی Seat موظف شده تا خودروهای برقی کوچکی با هزینه زیر 20 هزار یورو تهیه کند.

سیستم احتراق داخلی چیست؟

سوخت این سیستم در محیط بسته ای به نام "محفظه احتراق" صورت می گیرد. واکنش سوختن با تولید گرمای بسیار زیاد، منجر به افزایش دما و فشار می گردد. بعد از انفجار، سیال اجازه دارد منبسط شود. این انبساط در ادامه منجر به ایجاد حرکت در پیستون ها، روتور یا حرکت کل موتور می گردد.

در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت امسال، رنو اعلام کرد که در تلاش است طی مدت 5 سال 10 هزار یورو خودرو برقی را در اروپا راه اندازی کند.

مدیرعامل کیا موتور افزود: من شک دارم رنو به هدف خود دست پیدا کند. من معتقدم  این هدف بسیار جسورانه است، زیرا یکی از چالش برانگیزترین چیزهایی که ما با آن مواجه هستیم این موضوع است که همه ماشین های الکتریکی سود دهی هم داشته باشند با توجه به این که هر چه ماشین کوچکتر باشد، پیچیده تر خواهد بود. بنابراین باید یک خودرو الکتریکی 10 هزار یورویی در آن بازه نیز داشته باشیم.من این موضوع را خیلی چالش برانگیز و واقع بینانه نمی بینم.

با این وجود، Herrera گفت که کیا به دنبال تولید یک پیکانتوی برقی بوده است. او در ادامه اضافه کردL "هنوز هیچ چیز تأیید نشده است، اما ما واقعاً در حال بررسی هستیم." او هیچ زمان مشخصی برای تصمیم گیری خود اعلام نکرد.

Herrera در ادامه گفت: قیمت فعلی پیکانتو با موتور بنزینی در آلمان از 10290 یورو شروع شده اما با تخفیف به 10 هزار یورو هم می رسد. اما یک نسخه کاملا مجهز می تواند با قیمتی بیش از 17 هزار یورو هم به فروش برسد. او اضافه کرد؛ یک پیکانتو الکتریکی در حال حاضر نزدیک به 20 هزار یورو هزینه دارد.

Herrera گفت :کیا باید هزینه های تولید برای یک دستگاه Picanto  الکتریکی را به 16 هزار  تا 17 هزار یورو کاهش دهد.

کیا در سال جاری حدود 20 هزار دستگاه از دو مدل خودرو الکتریکی خود را در اروپا به فروش می رساند و قصد دارد این رقم را تا سال 2020 دو برابر کند.

منبع:europe.autonews.com

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.