clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر خبر
event
1402/12/27
edit
کد خبر : 34,791
وزیر ارتباطات به مهر خبر داد؛

آماده باش ارتباطی برای ایام نوروز

rate_review
849 کلمه - زمان مطالعه: 4 دقیقه و 25 ثانیه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای تامین ارتباطات با کیفیت و پایدار در ایام نوروز تدابیر ویژه ای در نظر گرفته ایم و مشکلی از نظر پهنای باند نخواهیم داشت.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،عیسی زارع پور در خصوص اقدامات وزارت ارتباطات برای برقراری ارتباطات پایدار و با کیفیت در ایام تعطیلات نوروز گفت: برقراری ارتباطات پایدار در همه ایام یکی از وظایف وزارت ارتباطات است اما گاهی به لحاظ زمانی و مکانی تقاضا زیاد می‌شود که لازم است اقدامات ویژه‌ای برای آن انجام داد تا نیاز کاربران برطرف شود به طور مثال در ایام اربعین مسیرهای منتهی به مرزها نیاز به تقویت دارد که به همین منظور تدابیر خاصی اندیشیده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در ایام نوروز هم برخی مکان‌ها، مانند مکان‌های مذهبی و توریستی که احتمال حضور مردم در آنها بیشتر است نیاز به ارتباطات ویژه دارند. همچنین از آنجا که لحظه سال تحویل با پیک مصرف مواجهیم و مردم تمایل دارند به شکل بر خط لحظات خودشان را در نقاط مذهبی و توریستی به اشتراک بگذارند نیاز به زیرساخت‌های ویژه ارتباطی داریم بنابراین در این اماکن خاص به ویژه در مشهد هر ساله امکانات خاصی را در نظر می‌گیریم.

وی افزود: همکاران ما در ادارات کل استان‌ها و همچنین اپراتورها زیر ساخت‌های آن نقاط پر ازدحام را به صورت ویژه تقویت می‌کنند و همچنین در این ایام همواره در حالت آماده‌باش هستند. انشاالله مشکل خاصی نخواهد بود و چنانچه اتفاقی خارج از چارچوب بیافتد به سرعت برطرف خواهد شد.

نصب بی تی اس های سیار در مکان‌های پر ازدحام مذهبی و گردشگری

زارع پور در ادامه در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای جلوگیری از کاهش افت کیفیت اینترنت در ایام نوروز گفت: مصرف اینترنت با دیگر ایام سال خیلی تفاوت ندارد و شاید حدود ۴ یا ۵ درصد افزایش داشته باشد همکاران ما همچنان مشغول هستند، به طور مثال در حرم امام رضا (ع) با نصب بی تی اس های سیار متعدد یا افزایش پهنای باندی که در مشهد اتفاق می‌افتد، تلاش بر این است برای لحظاتی که پیک خیلی زیادی به شبکه وارد می‌شود به ویژه در قبل و لحظه تحویل سال تجربه کاربری خوبی را برای هموطنان رقم بزنیم.

مشکل پهنای باند نداریم

وی در خصوص افزایش توسعه پهنای باند نیز گفت: در حال حاضر ما در اینترنت داخل کشور و همچنین اینترنت بین‌الملل، دو نیم برابر نیاز کشور پهنای باند داریم، مشکل تأمین پهنای باند نداریم اما مساله در لایه دسترسی نقاطی است که تقاضا زیاد می‌شود و لایه دسترسی باید آن را پاسخ دهد برای همین حتماً در نقاطی که ترافیک بیشتر می‌شود به صورت ویژه‌ای نیاز کاربران را تأمین می‌کنیم.

پوشش فیبر نوری سال آینده به ۱۴ میلیون می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت ارتباطات برای سال ۱۴۰۳ و با بیان اینکه در همه حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله حوزه فضایی، دولت هوشمند، اقتصاد دیجیتال، پست و توسعه روستایی اولویتهایی وجود دارد، گفت: در بخش ارتباطات یکی از مهمترین پروژه‌هایی که دنبال می‌شود پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که در سال گذشته در همین زمان، ۲.۵ میلیون پوشش داشتیم اما در حال حاضر از ۷ میلیون عبور کرده و تقریباً ۳ برابر شده است. می‌توان گفت که امسال توانستیم به پوشش فیبرنوری ۴.۵ میلیون اضافه کنیم. تلاش ما این است که برای سال آینده این ۷ میلیون دو برابر شود و تقریباً به حدود ۱۴ میلیون برسیم.

زارع پور با اشاره به اینکه تعامل با همه شهرها و مدیریت اجرایی، فرمانداران و شهرداران کار سختی است افزود: تصمیم داریم انشاالله پروژه فیبر نوری را به نقطه خوبی برسانیم و همانطور که وعده دادیم تا پایان سال ۱۴۰۴ و تا پایان دولت بحث پوشش شهرها تمام شود و این امکان برای مردم در همه شهرها فراهم شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: این امکان در بیش از یکصد و پنجاه شهر برای مردم فراهم است البته در برخی شهرها هنوز پوشش صد در صد نشده است و تنها ۷۰ یا ۸۰ درصد است اما در حال حاضر برای ۷ میلیون خانوار این امکان وجود دارد و شهروندان می‌توانند در سایت Iranfttx با جستجوی آدرس، مکان تحت پوشش را بیایند.

اتمام پوشش فیبرنوری شهرهای استان تهران تا هفته دولت سال آینده

زارع پور در ادامه با اشاره به پوشش فیبرنوری شهرستان‌های استان تهران، گفت: در حال حاضر پوشش فیبر نوری در بیش از ۴۰ شهر تهران شروع شده، اپراتورها مشخص شده اند و حدود ۳۰ درصد پیشرفت در شهرهای استان تهران داریم.

وی افزود: جلساتی با استاندار تهران داشتیم و مشکلات را بررسی کردیم و قرار شد مشکلات موجود در شهرهای استان تهران حل شود اگر شهرداران و فرمانداران همکاری کنند این آمادگی را داریم که تا هفته دولت سال آینده پوشش فیبرنوری شهرهای استان تهران را تمام کنیم.

اپراتورها پوشش نسل پنجم را تا پایان سال آینده افزایش می‌دهند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه نیز به مهر گفت: توسعه نسل پنج در دستور کار ما است که انشاالله تا آخر سال آینده از سه چهار درصد به حداقل ۱۰ درصد برسیم. در مورد افزایش تعرفه‌ای که صورت گرفت نیز یکی از شروطی که برای اپراتورها گذاشتیم این بود که بتوانند تا سال آینده پوشش نسل پنجم را به حداقل ۱۰ درصد برسانند.

افزایش ۵۰ درصدی توسعه شبکه مادر مخابراتی کشور

زارع پور با اشاره به یکی دیگر از اولویت‌های سال آینده وزارت ارتباطات گفت: توسعه شبکه مادر مخابراتی (شبکه زیر ساخت) کشور را در پیش رو داریم. از ابتدای دولت تا الان بیش از ۵۰ درصد به ظرفیت شبکه اضافه شده است و انشاالله این مسیر ادامه دارد که بتوانیم شبکه را در همه لایه‌ها یعنی از لایه دسترسی و لایه تجمیع داخل شهرها توسعه دهیم.

سال ۱۴۰۲ درخشان‌ترین سال در فضایی شدن کشور

زارع پور درباره پیشرفت‌های فضایی در سالی که گذشت اظهار داشت: درخشان‌ترین سال در فضایی شدن کشور سال ۱۴۰۲ بود. ۶ پرتاب داشتیم و ماهواره‌های متعدد در مدار قرار گرفتند. موفق شدیم زیست در فضا را برای اولین بار بعد از ۱۰ سال تعطیلی احیا کنیم. همچنین ساخت بزرگترین پایگاه فضایی کشور شروع شد که انشاالله فاز اول آن سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: قرارداد با بخش خصوصی نیز برای ساخت منظومه فضایی منعقد شده و انشاالله این مسیر ادامه دارد و سال آینده هم به همین صورت صنعت فضایی را پیش خواهیم برد و خبرهایی خوبی سال آینده خواهیم داشت. پرتاب‌های متعددی پیش بینی شده است و رویدادهای فضایی مختلف و افتتاح فاز اول پایگاه فضایی را خواهیم داشت که انشاالله این امکان را می‌دهد که بتوانیم در مدارهای مختلف ماهواره پرتاب کنیم چرا که ما در حال حاضر امکان پرتاب ماهواره به مدارهای خورشید آهنگ را نداریم که از این پایگاه این اتفاق خواهد افتاد.

زارع پور در پایان در خصوص تعداد ماهواره‌های در حال ساخت نیز به مهر گفت: بیش از ۲۰ ماهواره برای سال آینده در دست ساخت داریم که بخشی از آن منظومه ماهواره شهید سلیمانی است.



منبع: خبرگزاری مهر

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.