clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
library_books
عصر خبر
event
1402/12/26
edit
کد خبر : 34,787

برگزاری دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات»

rate_review
217 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 15 ثانیه
دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با رویکرد نوآوری در سطح ملی برگزار می‌شود.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،در برگزاری دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صندوق نوآوری و شکوفایی، سندیکای صنعت مخابرات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم حضور و همراهی فعال دارند.

سه حوزه‌ اصلی و محورهای این جشنواره برای ارسال طرح و ایده شامل موارد ذیل است:

حوزه اول، راهکارهای هوش‌ مصنوعی در صنعت تلکام با محورهای طراحی و بهینه‌سازی عملکرد شبکه، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، دستیارهای هوشمند عملیات شبکه، راهکارهای امنیت مبتنی بر یادگیری ماشین، الگوریتم‌های هوش مصنوعی در تشخیص تقلب، بازاریابی مبتنی بر تحلیل داده و یادگیری ماشین، پیش‌بینی ریزش مشتری و چت‌بات‌های هوشمند است.

حوزه دوم، راهکارهای نسل پنجم شبکه تلفن همراه و در بردارنده محورهای راهکارهای شبکه دسترسی رادیویی، راهکارهای لایه انتقال شبکه، راهکارهای لایه هسته شبکه، راهکارهای انتها به انتها، راهکارهای شبکه های اختصاصی و راهکارهای شبکه‌های slice-aware با هدف مدیریت ترافیک است.

نهایتا حوزه سوم، راهکارهای ابری و مراکز داده است و محورهایی همچون بهینه‌سازی مصرف انرژی در مراکز داده، پایش هوشمند مراکز داده، تخصیص هوشمند منابع در مراکز داده ابری، امنیت اطلاعات در مراکز داده ابری، کاربردهای صنعتی مراکز داده ابری و سرویس‌های پایه و کاربردی این حوزه را نمایندگی می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، به طرح‌های برگزیده این جشنواره جوایز نقد و غیرنقدی و همچنین امکان سرمایه‌گذاری اعطا و طرح‌های منتخب تا سقف ۷۰۰ میلیارد ریال از حمایت‌های مالی برخوردار خواهند شد.




منبع: ایسنا

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.