clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
library_books
عصر خبر
event
1402/12/22
edit
کد خبر : 34,769

در جنگ نرم با توسعه محتوای داخلی می‌توانیم بر دشمن غلبه کنیم

rate_review
626 کلمه - زمان مطالعه: 3 دقیقه و 18 ثانیه
رییس مرکزملی فضای مجازی گفت:هرچقدر محتوا را توسعه دهیم و به شیوه‌های جدید متوسل شویم، می‌توانیم جریان را جلو ببریم و در این جنگ باید تلاش کنیم بر دشمن غلبه کنیم.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،سید محمدامین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، در آستانه ماه مبارک رمضان و ایام ۲۲ اسفند و روز بزرگداشت شهدا، در گلزار شهدای امامزاده علی اکبر چیذر (ع) حضور پیدا کرد.

وی در این مراسم ضمن زیارت امامزاده علی‌اکبر (ع) در معیت خانواده شهدا، بر سر مزار شهدای شاخص این گلزار از جمله شهیدان احمدی‌روشن، حدادیان، محمد ناظری، امیر سیاوشی، امین کریمی و… حاضر شد و با تقدیم گل و نثار فاتحه، به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

آقامیری همچنین از موزه آثار شهدای این گلزار بازدید کرد و در محیطی صمیمی با خانواده شهید هسته‌ای مصطفی احمدی‌روشن و شهید امنیت محمد حسین حدادیان به گفت‌وگو پرداخت.

در ابتدای این دیدار فرهاد حدادیان پدر شهید حدادیان و تولیت آستان مقدس امامزاده علی اکبر (ع)، ضمن تشکر از حضور دکتر آقامیری در این گلزار شهدا، برخی دغدغه‌های جامعه مذهبی درباره فضای مجازی را بیان کرد و گفت: فضای سنگینی در این جبهه حاکم است و دشمن روی افکار نوجوانان و جوانان بسیار کار کرده؛ ما به‌شخصه در فضای مجازی فعال هستیم و می‌دانیم تأثیرگذاری این فضا تا چه حد است.

وی افزود: دشمن در جنگ سخت اگرچه موفق نشد اما در این جبهه موفقیت‌هایی به دست آورد اما اگر ساماندهی و تولید محتوا داشته باشیم در این جبهه هم می‌توانیم موفق باشیم. هرجا که در کشور جوانان وارد عمل شدند با موفقیت همراه بود و حضور شما به‌عنوان یک جوان انقلابی برای ما امیدوارکننده است.

حاج رحیم احمدی روشن پدر شهید احمدی‌روشن هم در این دیدار با بیان اینکه این فضا سربازان و افسران کمی دارد، گفت: متأسفانه کسانی که وظیفه شرعی و عرفی دارند، کوتاهی می‌کنند. من در جمع حوزویان و اقشار مذهبی گفتم شما باید در جنگ نرم فعال‌تر باشید و با توجه به اینکه تریبون و مخاطب دارید، باید مردم را هوشیار و بیدار کرده و مسائل روز را برای مردم بیان کنید

در این دیدار صمیمی، مادر شهید حدادیان هم خطاب به دکتر آقامیری با آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: توصیه می‌کنم در این مسیر حتماً متوسل به شهدا باشید تا یاری‌تان کنند. نیروهای جهادی باید با قدرت مسیر را ادامه دهند، دستی بالای دست خدا نیست و دعای شهدا پشتیبان شماست و هرکس به این نظام خدمت می‌کند خدا هم پشتیبان او خواهد بود.

در این دیدار آقامیری با تشکر از حضور خانواده این دو شهید بزرگوار، گفت: در زمان جنگ و دفاع مقدس دشمن قابل شناخت بود اما در حال حاضر در عرصه فضای مجازی، دشمن با استفاده از قدرت نرم و سایبری در حالی دست به عملیات می‌زند که قابل رؤیت و دیده شدن نیست.

آقامیری با بیان اینکه ما در حوزه فضای مجازی مسئله‌مان این است که در این درگیری جبهه دشمن شفاف نیست، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمایشی داشتند که فضای مجازی، قتلگاه جوانان شده است. استفاده از واژه قتلگاه تعبیر سنگینی بود.

وی با بیان اینکه یک لایه از فضای مجازی، امنیت سایبری و زد و خورد با دشمن در این فضاست، گفت: موضوع اصلی در حال حاضر سکوها و پلتفرم‌ها هستند که سالهاست توسط خارجی‌ها تبلیغ می‌شوند و در این مسئله خنثی هم نیستند و افکار را مدیریت می‌کنند و الحمدلله جوانان ما مقابل آنها ایستاده اند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما نیازمند این هستیم که در این مواجهه اولاً صحنه درست دیده شود و دوم اینکه جریان انقلاب اسلامی را پیش ببریم. فضای مجازی رشد سریعی دارد و فناوری محور است و جمهوری اسلامی هم، در منطقه و در چارچوب گفتمان خود یکه تاز منطقه و جهان اسلامی است و همین موجب می‌شود بار مسئولیت ما سنگین‌تر باشد.

آقامیری با اشاره به اهمیت فضای مجازی در تبیین حقایق، به حوادث اخیر غزه اشاره کرد و گفت: در موضوع طوفان الاقصی، اگر تنها ابزارهای سنتی مانند رادیو و تلویزیون و یا روزنامه‌ها راوی اخبار بودند، محال بود جریان رسانه‌ای غرب اجازه بدهد خبری دست مردم اروپا و آمریکا برسد و قرائت تلویزیون‌ها کاملاً به نفع صهیونیست‌ها بود اما فضای مجازی باعث شد صدای غزه به کف جوامع غربی هم برسد.

وی تصریح کرد: ما هرچقدر محتوا را توسعه دهیم و به شیوه‌های جدید متوسل شویم، می‌توانیم جریان را جلو ببریم و در این جنگ باید تلاش کنیم بر دشمن غلبه پیدا کنیم یا جبهه را متوازن کنیم. از آنجا که آموزه‌های ما با فطرت منطبق است، هرجا که ورود کردیم ورق برگشت و توانستیم مؤثر باشیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در پایان خطاب به خانواده شهدا خاطرنشان کرد: رسالت شما برای ما امیدبخش و الگو و مدل جهاد تبیین شما برای ما آموزنده است؛ امیدواریم بتوانیم این مسیر را به خوبی ادامه دهیم و از این درگیری با موفقیت بیرون بیاییم.

تجلیل و سپاس از خانواده شهیدان مصطفی احمدی روشن و محمدحسین حدادیان پایان بخش این مراسم معنوی بود.



منبع: خبرگزاری مهر

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.