clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر خبر
event
1348/10/11
edit
کد خبر : 17,271

این موتور جستجوگر اقیانوس ها را پاکسازی می کند!

rate_review
264 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 29 ثانیه

create وحید جعفریان

در صفحه نخست این موتور جستجوگر آمده است: هر جستجو روی Ekoru کمک می کند تا یک پوند زباله از روی اقیانوس های ما پاکسازی شود.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، اکورو (Ekoru.org) نام یک موتور جستجوگر است که به گفته طراحان آن به پاکسازی و نجات کره زمین کمک می کند.

شرکت طراح این موتور جستجوگر، 60 درصد درآمد حاصل از کلیک های صورت گرفته روی نتایج جستجو را به همکاری با سازمان هایی که در زمینه تغییرات اقلیمی و محیط زیست کار می کنند، اختصاص داده است.

به گزارش فوربس، در حال حاضر Ekoru با چند مؤسسه از جمله Blue Ocean Clenup برای پاکسازی و محافظت از اقیانوس های جهان همکاری می کند.

به علاوه، سرورهای Ekoru با انرژی هیدروالکتریسیته (برق آبی) کار می کنند و به این ترتیب هر جستجویی که انجام می دهید سازگار با محیط زیست است.

در صفحه نخست این موتور جستجوگر و زیر جعبه جستجو آمده است: "هر جستجو روی Ekoru کمک می کند تا یک پوند زباله از روی اقیانوس ها ما پاکسازی شود."

این موتور جستجوگر توسط «آتی باکوش» استرالیایی و همسر مالزیایی اش «آلیسون لی» که در کوالالامپور زندگی می کنند تأسیس شده و تحت پشتیبانی یک تیم مجازی جهانی قرار دارد.

باکوش در زمینه توسعه و ساخت نرم افزار برای ارتباطات از راه دور و خدمات دهندگان اینترنتی تجربه دارد و همسرش «لی» نیز قبلاً مدیر بازاریابی برای نایک بوده است.

این زوج با هدف اینکه جهان را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنند تصمیم گرفتند تا از زمینه های تخصصی خود برای ساخت موتور Ekoru بهره گیرند.

«لی» در این رابطه می گوید: "ما شخصاً تحت تأثیر تغییرات آب و هوا قرار گرفته ایم. طی چند سال گذشته مالزی بر اثر آتش سوزی های جنگل سوماتران که برای اهداف تجاری صورت گرفته در هاله ای از آلودگی هوا فرو رفته است. این قضیه بر سلامت من و فرزندانم تأثیر گذاشته است. در عین حال آگاهی ما از آلودگی پلاستیک حین کار بر روی Ekoru افزایش یافته است. ما باید کاری انجام می دادیم و Ekoru را انتخاب کردیم. از نظر من و شوهرم، این فقط شغل نیست بلکه هدف زندگی ماست."

منبع: فوربس

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.