clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر خبر
event
1398/04/16
edit
کد خبر : 11,294

گردهمایی 110 شرکت دانش بنیان و استارت آپ حوزه فضایی

rate_review
509 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 43 ثانیه
گردهمایی ۱۱۰ شرکت‌ دانش‌بنیان و استارت آپ‌های حوزه فضایی بخش خصوصی فعال در این حوزه امروز ( یکشنبه ۱۶ تیرماه ) در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، در این گردهمایی متخصصان و کارشناسان امر در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه به تبادل نظر خواهند پرداخت و نیزامضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فضایی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور افزایش همکاری‌ها از برنامه‌های جنبی این گردهمایی است.

برگزاری نشست‌های تبادل فناوری بین طرف عرضه و تقاضای فناوری و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کسب و کارهای فضایی و سنجش از دور، پنل بررسی فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کارهای فضایی و نشست انتقال تجربه بین شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد فناورانه است.

همچنین در این گردهمایی پنل تخصصی با عنوان "فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای حوزه فضایی" و فناورانه نیازهای فناورانه حوزه فضایی، خدمات مکان‌محور شهری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو و سازمان منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری ارائه خواهد شد.

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فناوری‌های فضایی، افزود: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری عقب ماندگی ما در دانش‌های جدید منجر به استعمار زدگی کشور می‌شود؛ از این رو ما درصدد هستیم تا در حوزه‌های فناوری‌های نوین وارد شویم.
وی با اشاره به اولویت الف علوم و فناوری فضایی در نقشه جامع علمی کشور، خاطر نشان کرد: سند هوا و فضا اولین سند علم و فناوری کشور ذیل نقشه جامع علمی کشور است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

براری با اشاره به تدوین و تصویب سند ۱۰ ساله هوا و فضا تاکید کرد: بر اساس رتبه بندی‌ها ایران در این حوزه رتبه اول در منطقه و ۱۱ دنیا را کسب کرده است و ما با این موفقیت‌ها و با توسعه زیرساخت‌ها به چرخه کامل فناوری‌های فضایی دست یافته‌ایم.
به گفته وی، در حال حاضر رشد اقتصاد فضا در دنیا ۱۳۹ درصد است و این رشد در حال ادامه است.

وی کوچک‌تر شدن ماهواره‌ها را از دیگر اتفاقات رخ داده در سال‌های اخیر ذکر کرد و ادامه داد: با رشد فناوری‌ها ماهواره‌ها کوچک‌تر، ارزان‌تر و قابلیت تولید انبوه را دارند و امروزه ما با فناوری منظومه ماهواره‌های کوچک مواجه هستیم که یک ظرفیت ارزشمند برای دو نوع بازار ایجاد کرده است.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه ما در تلاش هستیم تا اقتصاد فناوری‌های فضایی را تبدیل به اقتدار فضایی کنیم، گفت: در این راستا اقداماتی در دستور کار قرار دارد که بر اساس یکی از این اقدامات تلاش می‌کنیم تا توسعه فناوری در کشور صورت گیرد و در این راستا شاهدیم که بیش از صد شرکت در حوزه فضایی وارد شده‌اند.

براری با بیان اینکه سازمان فضایی در صدد است تا صنعت نوپای فضایی را تبدیل به صنعت توانمند کند، خاطر نشان کرد: اقدام دیگر کاهش تصدی‌گری در حوزه فضایی است که در این زمینه تلاش داریم تا ۹۲ درصد از حوزه فناوری‌های فضایی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

به گفته وی در دنیا ۶۱ اپراتور ماهواره‌ای وجود دارد و علاوه بر آن ۴۶ کشور نیز صاحب اپراتور خصوصی هستند و امیداوریم این بخش در کشور فعال شود.

 سیاوش ملکی‌فرمعاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی،گفت: طی سه روز برگزاری این رویداد ، نیازهای فناورانه حوزه فضایی، خدمات مکان‌محور شهری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو و سازمان منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند طرح‌های خود برای برآورده کردن این نیازها در این رویداد را ارائه کنند، اظهار کرد: در حاشیه این رویداد، نمایشگاهی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی برپا خواهد شد. برگزاری نشست‌های تبادل فناوری بین طرف عرضه و تقاضای فناوری از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد است.

ملکی‌فر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کسب و کارهای فضایی و سنجش از دور، پنل بررسی فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کارهای فضایی و نشست انتقال تجربه بین شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در قالب این رویداد برپا می‌شود.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.