clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بانکداری نوین
event
1401/05/04
edit
کد خبر : 30,798

ضرر 170 میلیونی تسلا از سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین

rate_review
252 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 26 ثانیه
تسلا اعلام کرد که در نتیجه سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین خود در شش ماهه نخست امسال متحمل ضرر 170 میلیون دلاری شده است.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، این شرکت خودروساز هفته گذشته فاش کرد که 75 درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود به ارزش 936 میلیون دلار را به فروش رسانده است.

در یک پرونده جدید نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (Sec) تسلا اعلام کرد که در شش ماهه نخست 2021 بالغ بر 1.5 میلیارد دلار در زمینه بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

این سازنده خودروهای الکتریکی افزود: "در شش ماهه منتهی به 30 ژوئن 2022 ما دچار 170 میلیون دلار ضرر و زیان ناشی از تغییرات در ارزش بیت‌کوین خود و سود 64 میلیون دلاری بابت تبدیل بیت‌کوین به ارز فیات شدیم."

این شرکت خاطرنشان کرد: "مانند هر سرمایه‌گذاری و مطابق با نحوه مدیریت وجوه نقد و حساب‌های معادل نقد مبتنی بر فیات ممکن است در هر زمان بر اساس نیازهای کسب و کار و دیدگاه‌مان نسبت به شرایط بازار و محیطی، دارایی‌های دیجیتال خود را افزایش یا کاهش دهیم."

این خودروساز همچنین اعلام کرد که احضاریه جدیدی را از کمیسیون Sec دریافت کرده که مربوط به توییت‌های ماسک در مورد خصوصی کردن شرکت در سال 2018 است.

این کمیسیون پیشتر نیز در رابطه با اظهارات قبلی ماسک مبنی بر اینکه قصد دارد تسلا را خصوصی کند احضاریه‌‌هایی برای این شرکت صادر کرده بود.

ایلان ماسک مدیر تسلا قبلاً در گفتگو با تحلیل‌گران در خصوص دلیل فروش تعدادی از دارایی‌های بیت‌کوین شرکت گفته بود: "علت این بود که ما مطمئن نبودیم که قرنطینه‌های کووید در چین چه زمانی کاهش می‌یابد."

وی اضافه کرده بود: "بنابراین برای ما مهم بود که موقعیت نقدی خود را با توجه به نامشخص بودن قرنطینه‌های کووید در چین به حداکثر برسانیم. ما مطمئناً آماده افزایش ذخایر بیت‌کوین خود در آینده هستیم و بنابراین اقدام اخیر نباید به عنوان حکمی در مورد بیت‌کوین تلقی شود."

ماسک با بیان اینکه شرکت نگران نقدینگی کلی خود با توجه به تعطیلی‌های اخیر در چین است خاطرنشان کرد: " ما هیچیک از ذخایر دوج‌کوین خود را نفروخته‌ایم."

منبع: gadgetsnow

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.