clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1402/01/16
edit
کد خبر : 32,568
در فصل پایانی 2022 اتفاق افتاد؛

کاهش قابل توجه فروش مک و رایانه‌های شخصی

rate_review
276 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 33 ثانیه
فروش مک‌های اپل و رایانه‌های شخصی در سه ماهه انتهایی سال 2022 با کاهش قابل توجهی روبرو شد.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، طبق جدیدترین داده‌های بازار، فروش مک‌های اپل در کشورهای اروپای غربی در سه‌ماهه‌ پایانی سال گذشته 22.8 درصد کاهش یافته است.

این اطلاعات با گزارش‌های زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان مک اپل که روز گذشته منتشر شد، مطابقت دارد؛ شرایطی که باعث شد تولید تراشه‌های سری M2 به‌ مدت دو ماه متوقف شود.

گرچه فصل تعطیلات گذشته برای اپل عالی نبود، سایر برندهای سازنده‌ رایانه‌های شخصی نیز با وضعیت مشابه و حتی بدتر مواجه شدند.

پیشتر خبرهایی درباره‌ی کاهش فروش مک‌های اپل منتشر شده است. این شرکت در گزارش مالی سه‌ماهه‌ پایانی ۲۰۲۲ خود اعلام کرد درآمد مک از ۱۰٫۸۵ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ به ۷٫۷۴ میلیارد دلار در فصل تعطیلات سال گذشته کاهش یافته است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در آن زمان وضعیت فروش مک را دشوار توصیف کرد و گفت فروش بسیار زیاد دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های M1 در سال ۲۰۲۱ به ‌معنای کاهش تقاضا برای محصولات مجهز به سیستم-روی-چیپ M2 است.

داده‌های کانالیس (Canalys) نشان می‌دهد فروش مک‌های اپل در سه‌ماهه‌ی تعطیلات سال گذشته به ۱٫۴ میلیون دستگاه رسیده است. در مقام مقایسه، فروش این محصولات در بازه‌ زمانی مشابه سال ۲۰۲۱ معادل ۱٫۸ میلیون دستگاه بود.

براساس این گزارش، بازار رایانه‌های شخصی نیز وضعیت مساعدی را تجربه نمی‌کند. فروش این محصولات در سه‌ماهه‌ پایانی سال ۲۰۲۲ به‌طور‌کلی ۳۸٫۵ درصد کاهش یافته است. بنابراین، شرکت‌های سازنده‌ کامپیوترهای شخصی در این مدت حتی بیشتر از اپل آسیب دیده‌اند.

کانالیس سه‌ دلیل مهم را برای کاهش فروش مک و کامپیوترهای شخصی مطرح کرده است: در دوران همه‌گیری کرونا شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید این محصولات بودیم؛ زیرا تعداد بیشتری از افراد مجبور شدند کارهای خود را از خانه انجام دهند. این یعنی بازار در دوره‌ گسترش کرونا اشباع شده بود؛ بنابراین، درحال‌حاضر بسیاری از کاربران و سازمان‌ها رایانه‌هایی را دراختیار دارند که احتمالاً تا چند سال آینده به ارتقا آنها نیازی نخواهند داشت.

منبع: 9to5Mac و Zoomit

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.