clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1402/01/15
edit
کد خبر : 32,560
در سال 2022 رقم خورد؛

کاهش فروش جهانی لوازم خانگی هوشمند

rate_review
201 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 10 ثانیه
فروش جهانی لوازم خانگی هوشمند برای نخستین بار در سال 2022 با کاهش مواجه شد.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، شرکت بین‌المللی داده (IDC) در گزارشی اعلام کرد که فروش لوازم خانگی هوشمند در سال گذشته با کاهش 2.6 درصد به 871.8 میلیون دستگاه رسید.

در این میان تلویزیون‌های هوشمند که بزرگ‌ترین دسته از این لوازم را به خود اختصاص داده‌اند در سال 2022 کاهش فروش 4.3 درصدی را تجربه کردند.

اما با وجود این کاهش انتظار می‌رود که در سال 2023 با احیای اقتصاد جهانی شاهد رشد متوسط 2.2 درصدی در فروش لوازم خانگی هوشمند باشیم.

انتظار می‌رود این رشد تا سال 2027 ادامه پیدا کند و حجم فروش این لوازم در آن سال به 1.23 میلیارد دستگاه برسد.

جیتش اوبرانی مدیر تحقیقات IDC گفت: "تلویزیون‌های هوشمند احتمالاً در سال 2023 به دلیل فشارهای کلان اقتصادی و چرخه‌های طولانی تعویض کالا با یک سال افت دیگر فروش مواجه خواهند بود."

با ورود تازه برندهای ارزش‌گرا مانند آمازون و روکو به بازار، IDC کاهش بیشتر میانگین قیمت فروش تلویزیون‌ها را پیش‌بینی می‌کند.

انتظار می‌رود غیر ازتلویزیون، سایر دسته‌بندی‌های لوازم خانگی هوشمند نظیر دوربین‌های امنیتی، زنگ‌های متصل و قفل درب‌ها به همراه نمایشگرهای هوشمند به لطف احیای اقتصاد و پیدایش بازارهای نوظهور رشد کنند.

آدام رایت از مدیران IDC اظهار داشت: "اختلالات مداوم ناشی از مسائل زنجیره تأمین، تورم و اقتصادهای ناهموار در سراسر جهان بر رشد بازار در سال 2022 تأثیر گذاشته و انتظار می‌رود در آینده نزدیک به فشار خود بر بازار ادامه دهد."

منبع: gadgetsnow

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.