clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1401/08/07
edit
کد خبر : 31,482
مؤسسه IDC گزارش داد؛

رشد اپل همزمان با افت بازار جهانی موبایل

rate_review
237 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 21 ثانیه
در حالی که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند همچنان روند نزولی خود را در فصل سوم امسال حفظ کرد، اپل به عنوان تنها شرکت با رشد مثبت در این بازار معرفی شد.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی IDC حاکی است که فروش جهانی گوشی‌های هوشمددر فصل سوم سال 2022 با افت 9.7 درصدی نسبت به سال گذشته به 301.9 میلیون دستگاه رسید.

این بزرگ‌ترین افت فروش در بین فصول سوم سالیان گذشته و همچنین پنجمین افت فصلی متوالی در بازار گوشی‌های هوشمند است.

مؤسسه IDC گزارش داد که بخش عمده این کاهش فروش در بازارهای نوظهور مشاهده شد که از جمله دلایل آن می‌توان به نبود تقاضا، رشد هزینه‌ها و تورم اشاره کرد.

طبق این گزارش فروشندگن چینی بیشترین افت فروش را تجربه کردند در حالی که سایر شرکت‌ها نظیر سامسونگ نیز تحت تأثیر این روند قرار گرفتند.

IDC report Q3 2022

اما به رغم این روند نزولی، اپل تنها شرکتی بود که در فصل سوم امسال رشد مثبت را تجربه کرد. البته این شرکت با چالش‌هایی در اغلب بازارها از جمله چین به دلیل اوضاع ضعیف اقتصاد کلان آن مواجه شد.

این گزارش می‌افزاید جایگاه شرکت‌های برتر نسبت به گذشته تغییری نکرد به طوری که رتبه نخست بازار با سهم بازاری 21.2 درصد متعلق به سامسونگ بود و اپل نیز با سهم 17.2 درصد در جایگاه دوم ایستاد.

جایگاه سوم و چهارم این فهرست توسط شرکت‌های چینی اشغال شد. شیائومی با سهم بازاری 13.4 درصد جایگاه سوم را به خود اختصاص داد و شرکت‌های ویوو و اوپو نیز با سهم بازاری 8.6 درصد مشترکاً در مکان چهارم قرار گرفتند.

به جز اپل هر پنج فروشنده برتر متحمل افت فروش نسبت به سال گذشته شدند. در حالی که سامسونگ و شیائومی افت فروش تک رقمی را تجربه کردند، ویوو و اوپو دچار افت دورقمی شدند.

منبع: gadgetsnow

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.