clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1401/02/25
edit
کد خبر : 30,269
طبق پیش‌بینی گارتنر در سال جاری؛

فروش جهانی نیمه‌هادی‌ها به 676 میلیارد دلار می‌رسد

rate_review
215 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 15 ثانیه
مؤسسه تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرد که فروش جهانی قطعات نیمه‌هادی در سال جاری به 676 میلیارد دلار خواهد رسید.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، طبق پیش‌بینی این مؤسسه درآمد جهانی حاصل از نیمه‌هادی‌ها در سال 2022 در مجموع 676 میلیارد دلار برآورد می‌شود که 13.6 درصد نسبت به سال 2021 بیشتر خواهد بود.

به پیش‌بینی گارتنر، درآمد نیمه‌هادی‌ها برای گوشی‌های هوشمند در سال 2022 حدود 15.2 درصد افزایش خواهد یافت، چرا که انتظار می‌رود تولید دستگاه‌های هوشمند 5G در سال جاری با رشد 45.3 درصدی به 808 میلیون دستگاه برسد که 55 درصد از کل گوشی‌های هوشمند تولیدی را شامل خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید افزایش میانگین قیمت فروش (ASP) نیمه‌هادی‌ها به دلیل کمبود تراشه همچنان یکی از محرک‌های اصلی رشد بازار جهانی این محصولات در سال 2022 خواهد بود.

«آلن پریستلی» نایب رئیس تحقیقات گارتنر گفت: "انتظار می‌رود محدودیت‌های عرضه قطعات نیمه‌هادی در سال 2022 به تدریج کاهش یابد و قیمت‌ها با بهبود اوضاع موجودی به ثبات برسند."

براساس این گزارش صنعت خودرو همچنان با محدودیت تأمین قطعات نیمه‌هادی به ویژه میکروکنترلرها (MCUs)، مدارهای مجتمع مدیریت برق (PMICs) و رگولاتورهای ولتاژ تا سال 2023 مواجه خواهد بود.

طبق این گزارش، رشد آهسته در بازار رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند به تدریج باعث کندی رشد درآمد نیمه‌هادی‌ها خواهد شد و در طول سال 2022 به تدریج عرضه و تقاضای نیمه‌هادی‌ها به حالت تعادل خواهد رسید.

این گزارش خاطرنشان می‌کند کمبود تراشه همچنان یکی از دغدغه‌های زنجیره تأمین تجهیزات الکترونیکی در سال 2022 خواهد بود و تأثیرات مختلفی بر بازار تجهیزات اصلی الکترونیکی خواهد داشت.

منبع: ETAuto


 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.