clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1400/09/13
edit
کد خبر : 28,881
سال آینده اتفاق می افتد؛

بازار 62 میلیارد دلاری نرم‌افزارهای هوش مصنوعی

rate_review
207 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 12 ثانیه
طبق پیش‌بینی‌ها درآمد جهانی نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در سال 2022 به رقمی بالغ بر 62/5 میلیارد دلار خواهد رسید.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، مؤسسه تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرد که بازار نرم‌افزارهای هوش مصنوعی سال آینده رشد رشد 21/3 درصدی نسبت به سال 2021 خواهد بود.

براساس این گزارش، پنج کاربرد اصلی نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در سال 2022 عبارت خواهند بود از: مدیریت دانش، دستیارهای مجازی، اتومبیل‎های خودران، محیط کار دیجیتال و داده‌های جمع‌سپاری‌شده.

«الیس وودوارد» مدیر ارشد تحقیقاتی گارتنر گفت: "بازار نرم‌افزارهای هوش مصنوعی به سرعت درحال رشد است اما مسیر بلندمدت آن به این بستگی دارد که بنگاه‌ها چطور بلوغ هوش مصنوعی خود را هدایت می‌کنند."

این بازار دربرگیرنده نرم‌افزارهایی با هوش مصنوعی تعبیه‌شده در آنها نظیر نرم‌افزار بینایی رایانه‍‌‌ای و نیز نرم‌افزاری است که برای ایجاد سیستم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

وودوارد اظهارداشت: "نتایج موفق کسب و کار هوش مصنوعی به انتخاب دقیق موارد استفاده بستگی دارد."

وی افزود: "موارد کاربردی که ارزش کسب و کار قابل توجهی را ایجاد می‌کنند، برای نشان دادن تأثیر سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی به ذی‌نفعان کسب و کار بسیار مهم هستند."

براساس این گزارش، تقاضا برای فناوری‌های هوش مصنوعی و رشد بازاری مربوطه ارتباط نزدیکی به سطح بلوغ هوش مصنوعی سازمانی دارد.

شرکت‌ها همچنین علاقه شدیدی را به هوش مصنوعی نشان می‌دهند که تا جایی که طبق نظرسنجی گارتنر 48 مدرصد مدیران اعلام کردند فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را قبلاً مستقر کرده یا طی 12 ماه آینده اقدام به چنین کاری خواهند کرد.

منبع: IANS

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.