clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1400/05/13
edit
کد خبر : 27,630

بازار 42 میلیاردی زیرساخت های ابری در قبضه سه غول فناوری

rate_review
175 کلمه - زمان مطالعه: 0 دقیقه و 58 ثانیه
سه شرکت آمازون، مایکروسافت و گوگل در مجموع 63 درصد از بازار 42 میلیارد دلاری زیرساخت های ابری را در سه ماهه دوم امسال تحت اختیار خود درآوردند.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، مخارج شرکتی در خصوص خدمات زیرساخت ابری طی فصل دوم سال جاری به رقمی بالغ بر 42 میلیارد دلار رسید که 2/7 میلیارد دلار نسبت به فصل پیش از آن و 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2020 افزایش نشان می دهد.

در این میان سهم آمازون از بازار جهانی زیرساخت های ابری طی این مدت به 33 درصد رسیده در حالی که 30 درصد دیگر این بازار متعلق به مایکروسافت و گوگل است.

به این ترتیب نتایج گزارش «گروه تحقیقات سینرژی» (Synergy Research Group) نشان می دهد که سه غول فناوری در مجموع 63 درصد بازار جهانی زیرساخت های ابری را در اختیار گرفته اند و 27 درصد مابقی متعلق به 20 خدمات دهنده ابری دیگر است.

به علاوه آمازون، مایکروسافت و گوگل مجموعاً در هر فصل بیش از 25 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری می کنند که بخش عمده آن صرف ساخت و تجهیز بیش از 340 دیتاسنتر با ظرفیت بالایشان می شود.

برای چهارمین فصل متوالی نرخ رشد سالانه افزایش یافته که برای چین بازار بزرگی طبیعی به نظر می رسد.

در فصول گذشته مایکروسافت و گوگل به آرامی به آمازون نزدیک شده اند اما سهم بازار جهانی آمازون پس از 10 درصد رشد نسبت به سه ماهه پیشین به 33 درصد افزایش یافت.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.