clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1400/03/02
edit
کد خبر : 26,819

آسیب شدید کرونا و کمبود تراشه به بازار ماژول های اینترنت اشیاء

rate_review
225 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 18 ثانیه
بازار جهانی ماژول های سلولی اینترنت اشیاء طی سال گذشته و امسال آسیب های شدیدی را از پاندمی کرونا و کمبود تراشه متحمل شده است.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، بازار جهانی ماژول های سلولی اینترنت اشیاء (IoT) که سال گذشته از پاندمی کرونا متأثر شده بود، امسال نیز تحت تأثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته است.

گزارش جدید مؤسسه «IoT Analytics» حاکی است ارزش این بازار در سال 2020 با افت 8 درصدی (سالانه) بر اثر بحران کووید 19 به 3/1 میلیارد دلار رسید.

این در حالی است که کمبود جهانی تراشه اکنون بر حجم فروش و حاشیه سود آن در سال 2021 نیز تأثیر گذاشته است.

طبق داده های مؤسسه مذکور که یکی از پیشگامان ارائه تحلیل های بازاری و هوش رقابتی برای اینترنت اشیاء و انقلاب صنعتی چهارم (Industry 4.0) محسوب می شود، کمبود جهانی نیمه هادی ها در فصل چهارم 2020 برخی شرکت های ماژول سلولی را تحت تأثیر قرار داد.

این گزارش می افزاید: "کمبود تراشه به نوسانات بالای قیمت منجر شده و بنابراین پیش بینی ما در سال 2021، کاهش حجم فروش در بازار سلولی ماژول های اینترنت اشیاء و کاهش حاشیه سود برای سازندگان ماژول است."

یافته های این گزارش حاکی است کمبود تراشه مانع از بهبود و احیای این بازار پس از بحران کووید 19 در اروپا و آمریکای شمالی شده است.

ماژول های اینترنت اشیاء وسایل و سنسور هایی هستند که در اینترنت اشیاء برای هوشمند سازی و اتصال اشیا مختلف به اینترنت به کار می روند.

این ماژول ها قطعات سخت افزاری هستند که باید به وسیله مهندسان و متخصصان کامپیوتر، الکترونیک و اینترنت اشیاء به شبکه اینترنت وصل شده تا بتوانند مفهوم IoT را برای شما به ارمغان آورند .

منبع: gadgetsnow

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.