clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1399/12/26
edit
کد خبر : 26,015

حفظ پیشتازی اپل در بازار گجت های پوشیدنی و شنیدنی

rate_review
291 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 37 ثانیه
اپل در فصل چهارم سال 2020 پیشتازی خود در بازار گجت های پوشیدنی و شنیدنی شامل ساعت های هوشمند، هدفون و ... را حفظ کرد.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، مدتی است که اپل رهبر بی چون و چرای بازار گجت های پوشیدنی و شنیدنی است و کماکان به پیشتازی خود در این بازار ادامه می دهد.

جدیدترین گزارش مؤسسه تحقیقاتی «کانترپوینت» نشان می دهد که اپل با در اختیار گرفتن سهم بازاری 36/2 درصد در فصل چهارم سال 2020 همچنان بازار گجت های پوشیدنی و شنیدنی را در اختیار گرفت.

بازار ساعت های هوشمند اپل طی این مدت 45/6 درصد رشد کرد که به گفته کانترپوینت این امر به لطف مقبولیت بازاری سه مدل شرکت با قیمت های مختلف (سری 6، SE و سری 3) اتفاق افتاد.

در عین حال شیائومی با سهم بازاری 8/8 درصد در جایگاه دوم بازار گجت های پوشیدنی و شنیدنی قرار گرفت.

مچ بند هوشمند این شرکت با عنوان «Mi Band» شاهد کاهش فروش 18/3 درصدی در فصل گذشه بود اما محصولات صوتی شیائومی شامل ایربادهای بی سیم رشد 55/5 درصدی را تجربه کردند.

سامسونگ با سهم بازاری 8/5 درصد جایگاه سوم این بازار را به خود اختصاص داد در حالی که مچ بندهای هوشمند ارزان قیمت سهم فروش شرکت را افزایش دادند.

هواوی نیز با سهم بازاری 6/7 درصد در جایگاه چهارم بازار گجت های پوشیدنی قرار گرفت. فروش این شرکت در اغلب بازارهای بینالمللی به جز چین و ژاپن کاهش یافت.

نکته جالب اینکه برند هندی Boat با فروش 5/4 میلیون دستگاه گجت طی فصل چهارم سال گذشته در جایگاه پنجم ایستاد. این در حالی است که فروش این برند منحصر به هند و غالباً متمرکز بر بخش گجت های شنیدنی است.

به گزارش کانترپوینت بازار پوشیدنی ها در فصل آخر سال 2020 شاهد رشد یکنواختی نبود چرا که برخی شرکت ها و محصولات تحت تأثیر کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی قرار گرفتند.

سهم مچ بندهای هوشمند در این بازار 17/8 درصد کاهش یافت و این محصولات فقط 11/5 درصد از کل دستگاه های پوشیدنی فروخته شده را به خود اختصاص دادند.

در مقابل ایربادهای بی سیم با سهم فروش 64/2 درصد بزرگ ترین دسته از محصولات به فروش رفته بودند و ساعت های هوشمند با سهم 24/1 درصدی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

منبع: gadgetsnow

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.