clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1399/11/13
edit
کد خبر : 25,396
کانترپوینت معرفی کرد:

بزرگ ترین فروشندگان جهانی سیستم «TCU» خودرو در سال 2020

rate_review
339 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 52 ثانیه
مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت در گزارشی بزرگ ترین فروشندگان جهانی سیستم TCU یا همان «واحد کنترل تله ماتیک» خودرو در سال 2020 را معرفی کرد.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، شرکت «ال جی الترونیک» پس از «کنتیننتال آگ» در جایگاه دوم بزرگ ترین فروشندگان جهانی سیستم TCU خودرو در سال 2020 قرار گرفت.

مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت در گزارشی اعلام کرد که شرکت ال جی سال گذشته 18/4 درصد از فروش جهانی سیستم های TCU را به خود اختصاص داد که از این لحاظ پس از سهم بازاری 20/3 درصدی کنتیننتال در رتبه دوم جای گرفت.

این آمار در حالی بدست آمد که غول فناوری کره جنوبی (ال جی) در حال تحکیم جایگاه خود در بازار رو به رشد سیستم های مربوط به خودروست.

«واحد کنترل تله ماتیک» یا TCU یک سیستم آنبورد داخلی در خودروست که وسیله نقلیه را به طور بی سیم از طریق استانداردهای V2X بر روی یک شبکه سلولی به سرویس های ابری یا سایر خودروها متصل می کند.

TCU، داده های تله متری خودرو نظیر موقعیت، سرعت، داده های موتور، کیفیت اتصال و ... را از طریق تعامل با زیرسیستم های مختلف جمع آوری می کند.

این یکی از سیستم های ضروری در سرویس های خودرو متصل است که به رانندگان اجازه می دهد تا به اطلاعات لحظه ای در ارتباط با خودروهای خود دست پیدا می کنند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، سهم بازاری ال جی در سال 2020 نسبت به سهم 24/5 درصدی آن در سال 2018 که این شرکت را بالاتر از کنتینتال با سهم 18 درصد در صدر بازار جهانی TCU قرار داده بود کاهش یافته است.

یکی از تحلیل گران ارشد کانترپوینت در این رابطه گفت: "سهم بازاری ال جی به خاطر وابستگی شدید آن به شرکت جنرال موتورز که از لحاظ نفوذ TCU به نقطه اشباع رسیده است رو به کاهش است."

وی افزود: "طی چند سال گذشته شرکت آلمانی کنتیننتال به خاطر قراردادهای جدید و رشد نفوذ TCU در خودروهای تولید انبوه از ال جی در این بازار پیشی گرفته است."

براساس این گزارش شرکت «هارمن اینترنشنال» متعلق به سامسونگ الکترونیک با سهم بازاری 13/3 درصد در جایگاه سوم بازار جهانی TCU در سال 2020 قرار گرفت در حالی که « بوش» آلمان با سهم بازاری 8/3 درصد و «دنسو» ژاپن با سهم 7/8 درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

کانترپوینت اعلام کرد بازار جهانی TCU انتظار می رود با نرخ رشد سالانه مرکب 14/4 درصد طی سال های 2020 تا 2025 مواجه شود و ارزش این بازار در سال 2025 از 6/3 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

طبق این گزارش از هر TCU به فروش رفته در سال 2025 یکی مجهز به 5G خواهد بود.

به علاوه انتظار می رود شرکت های کنتیننتال، ال جی و هارمن همچنان در صدر فروشندگان اصلی بازار 5G TCU قرار گیرند.

منبع: ETAuto

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.