clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1399/09/25
edit
کد خبر : 24,686
در سال 2021؛

بازار جهانی بلندگوهای هوشمند به 163 میلیون دستگاه می رسد

rate_review
296 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 39 ثانیه
طبق یک گزارش جدید بازار جهانی بلندگوهای هوشمند در سال آینده با رشد 21 درصدی به 163 میلیون دستگاه خواهد رسید.

descriptionتوضیحات بیشتر

مؤسسه تحقیقاتی کانالیس (Canalys) در گزارشی پیش بینی کرد که بازار جهانی اسپیکرهای هوشمند (شامل نمایشگرهای هوشمند) در سال آینده میلادی با رشد 21 درصدی مواجه خواهد شد.

براساس این گزارش به لطف دستگاه های مجهز به دستیار صوتی الکسا آمازون (Amazon Alexa) و گوگل اسیستنت (Google Assistant) پیش بینی می شود سال آینده بالغ بر 163 میلیون بلندگوی هوشمند در سراسر جهان به فروش برسد.

در همین حال پیش بینی می شود بازار اسپیکرهای هوشمند در سال 2024 به 640 میلیون دستگاه برسد که راه برای تغییر الگوی محاسبات محیطی را هموار خواهد کرد.

کانالیس اعلام کرد بازار جهانی بلندگوهای هوشمند سال آینده قوی تر از قبل ظاهر خواهد شد و انتظار می رود بازارهایی به جز چین نیز سهم بزرگی را در کمک به بهبود رشد سالانه ایفا کنند.

شرکت اپل در رویداد ماه اکتبر از اسپیکر مدل «هوم پاد مینی» (HomePod) رونمایی کرد که نسخه ای جمع و جور و ارزان قیمت تر از نسل قبلی آن محسوب می شود.

براساس این گزارش در سال 2020 چین پیشتاز بازار بلندگوهای هوشمند با رشد 16 درصدی خواهد بود، در حالی که پیش بینی می شود با ادامه نبرد کشورهای دنیا با پاندمی ویروس کرونا سایر بازارها نیز رشد 3 درصدی را تجربه کنند.

بلندگوی هوشمند چیست؟

بلندگو یا اسپیکرهای هوشمند از آن دسته از گجت‌ هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی ‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده اند.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌ های هوشمند به کاربران امکان می ‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند و به‌عنوان مثال از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر پیام متنی ارسال کنند.

همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

یکی از بزرگ‌ ترین تفاوت‌ های اسپیکرهای هوشمند با سایر اسپیکرهای معمولی همین نام هوشمند آن است بدان معنا که قادر است با اتصال به اینترنت اغلب کارهایی که یک گوشی هوشمند یا رایانه می ‌کند را انجام دهد.

منبع: gadgetsnow

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.