clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/04/17
edit
کد خبر : 21,445
ویژه /

استارتاپ «مزبار» مارکت‌پلیس صنعت پذیرایی شد

rate_review
398 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 9 ثانیه
استارتاپ «مزبار» مارکت‌پلیس صنعت پذیرایی شد و فعالان تولید محصولات در سراسر کشور و بخش محصولات و خدمات در استان تهران و کرج می توانند از این پلتفرم برای فروش تولیدات خود استفاده کنند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، مارکت پلیس بستری است که امکان خرید کاربر را از چندین تامین‌کننده‌ متفاوت بوجود می‌آورد. در واقع اداره‌کننده‌ یک مارکت پلیس نیازی به موجود داشتن کالاهایی که می‌فروشد ندارد بلکه کسب و کار در این فضا از طریق در اختیار قراردادن موجودی سایر فروشندگان و تسهیل امکان خرید این کالاها توسط مشتریان جریان می‌یابد.

ایمان ضیایی، بنیانگذار مزبار در نشست خبری که امروز، ۱۷ تیر ماه با حضور مدیران این استارتاپ برگزار شد، اظهار کرد: استارتاپ مزبار، در حوزه صنعت پذیرایی آنلاین فعال بود و ۱۱۰۰ آیتم را در منوی خدماتی خود دارد .

وی در باره تاریخچه تاسیس مزبار بیان کرد: این استارتاپ در بهمن ۹۶ با سرمایه شخصی و با محور ارائه سرویس آنلاین ارسال فینگرفود به برگزار کنندگان مهمانی آغاز به کار کرد و توانست سرعت تحویل خدماتش را از 48 ساعت به ۴ ساعت کاهش دهد.

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومانی

ضیایی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومانی در این استارتاپ از تبدیل شدن این شرکت نوآور به مارکت‌پلیس صنعت پذیرایی خبر داد و گفت: این استارتاپ به دنبال جذب سرمایه گذار جدید تا پایان سال جاری است.

بنیانگذار مزبار با اشاره به تبدیل این استارتاپ به مارکت پلیس صنعت پذیرایی بیان کرد: مارکت‌پلیس مزبار در بخش محصولات و خدمات فعال بوده و این مارکت‌پلیس در زمینه محصولات و خدمات، به مردم استان تهران و البرز و در بخش محصول از تمام بازیگران این صنعت در کشور دعوت می کند.

وی ادامه داد: ما در تهران با یک مارکت یک میلیارد دلاری در صنعت پذیرایی روبرو هستیم و با محاسبات ما هر تهرانی به طور متوسط در هفته به میزان ۳۰ هزار تومان پذیرایی می‌شود.

چالش تحریم و کرونا

مدیرعامل مزبار، درباره چالش های پیش روی این استارتاپ بیان کرد: در سال ۹۷ با جهش ارزی نامناسبی روبرو شدیم که  مشکلاتی برای تولید غذا و فینگر فود ایجاد کرد و ازاین رو با الگو گرفتن از شرکت nuts به عنوان عرضه کننده آجیل در آمریکا به صنعت خشکبار وارد شدیم.

وی افزود: با تحریم اپلیکیشن های ایرانیدر سیستم عامل IoS  باعث شد تا ۸۵ درصد از کاربران خود را از دست بدهیم و این لطمه بزرگی بود واما با تلاشمان توانستیم مزبار را به رشد ۱۰ هزار درصدی از آبان ۹۶ تا آبان ۹۸ استارت‌آپ مزبار برسانیم.

به گفته ضیایی، صنعت غذا پس از صنعت گردشگری دومین قربانی شیوع بحران کرونا در ایران و جهان بود و کسب‌وکار ما عهم که بطور مستقیم با برپایی مهمانی‌ روبرو بود را دچار افت و کاهش ۸۵ درصدی کرد.

توجه به کسب و کارهای خانگی

نرگس مستجیر، مدیر بخش بازاریابی مزبار مشتریان این استارتاپ را مشتری‌های خانگی و شرکت‌ها معرفی کرد و گفت: در بخش B2c عمده‌ترین سفارش‌ها در مزبار توسط زنان خانه‌دار و سپس مردان مجرد به ثبت می‌رسد. در بخش B2B افراد برگزارکننده همایش‌ها و تالارها از جمله مشتریان مزبار هستند. همچنین سازمان‌ها برای هدایای سازمانی و سفارتخانه‌ها برای پذیرایی مراسم‌های خود از خدمات مزبار استفاده می‌کنند.

مستجیر در رابطه با نحوه جذب مشتریان به استارتاپ مزبار گفت: در بخش B2C جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر است ولی در بخش B2B به صورت سنتی و با مذاکره رو در رو مشتری جذب می‌کنیم.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.