clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر فناوری
event
1398/03/31
edit
کد خبر : 11,140
آمازون دست به کار می‌شود

پهپاد جاسوس در محله شما

rate_review
204 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 11 ثانیه
آمازون در نظر دارد پهپادهایی را راه‌اندازی کند که در محله‌ها گشت‌زنی کنند و حتی در صورت مشاهده موارد مشکوک، با پلیس تماس بگیرند.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی سی تی، به نقل از  دیلی‌میل، قرار است شرکت آمازون سرویسی را متشکل از پهپادهای امنیتی با حق اشتراک برای مالکانی که نگران امنیتی منازل مسکونی خود هستند، راه‌اندازی کند که با پرواز برفراز محله، امنیت آن را برقرار کنند و موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهد. این پهپادها قادر به تهیه عکس و ضبط ویدئو از محل هستند و از آن به عنوان مدرک در مواقع اضطراری استفاده می‌شود.

استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق این پهپادها مستلزم اثبات مالکان و اموال تحت نظارت آنهاست. آماوزن، این پهپادها را در سطوح و قیمت‌های مختلف طراحی می‌کند که به‌طور هفتگی، روزانه یا حتی ساعتی در محله‌های مسکونی و طبق خواست مالکان گشت‌زنی کنند. افرادی که حق اشتراک این پهپادها را می‌پردازند، می‌توانند درخواست رسیدگی پهپادها به مسائل معمول یا شناسایی و کنترل موارد خاصی چون خودروهای گران‌قیمت را هم داشته باشند.

سپس، هشداری مانند تماس تلفنی، ایمیل یا پیام متنی به صاحب اشتراک یا شرکت امنیت خصوصی، پلیس یا آتش‌نشانی ارسال می‌شود و درخواست کمک می‌کند. این پهپادها برای نظارت بهتر حتی مجهز به دوربین دید در شب و دوربین‌های مادون قرمز و حرارتی هم هستند.

به‌عنوان مثال پهپادها در موقعیت بررسی یک خودرو این موارد را مدنظر قرار می‌دهند: وجود خودرو در محل موردنظر، موقعیت آن در خیابان، دلیل روشن ماندن چراغ‌های خودرو و این که آیا شیشه‌های خودرو شکسته شده‌اند یا خیر. این پهپادها همچنین مجهز به حسگرهای شیمیایی هستند که از طریق آنها آتش‌سوزی یا نشت موادشیمیایی احتمالی را هم شناسایی می‌کنند.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.