clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/12/18
edit
کد خبر : 25,910
گزارش /

آغاز به کار شتاب‌دهنده مجازی «وینوهاب» از امروز

rate_review
663 کلمه - زمان مطالعه: 3 دقیقه و 29 ثانیه
پلتفرم شتاب‌دهنده مجازی وینوهاب از امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، شتابدهنده ها به عنوان شرکت ها و تیمهایی که سرویس های حمایتی متنوعی را به استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا ارائه می کنند امروزه مورد توجه قرار دارند. وقوع بحران کرونا در جهان باعث شد تا اغلب فعالیت ها به سمت آنلاین شدن رفته و از بستر فضای مجازی برای غیرحضوری شدن بهره بگیرند و حالا شتابدهنده وینوهاب نیز درنظر دارد تا دراین مسیر قدم بگذارد.

شتاب‌دهنده وینوهاب از حدود ۲ سال پیش در زمینه شتاب‌دهی استارت‌آپ‌ها فعالیت دارد و در جدیدترین رویکرد خود از امروز  18 اسفند ماه99) پلتفرم شتاب‌دهنده مجازی وینوهاب را راه اندازی می کند.

این شتاب‌دهنده مجازی به طور رسمی از امروز ساعت ۱۶ تا ۱۸ از طریق آپارات و اینستاگرام رونمایی می‌شود و براساس دستورالعمل هایی که دارد تمام خدمات خود شامل دوره ثبت نام، پیش شتابدهی، منتورینگ،شتاب‌دهی،سرمایه‌گذاری و ... را به صورت کاملا آنلاین و مجازی ارائه می کند.

مرتضی دانش، مدیرعامل مجموعه وینوهاب در نشست خبری این رویداد درجمع اصحاب رسانه بیان کرد: کرونا باعث شد تا شتاب‌دهنده‌ها نیز به فکر ارائه خدمات آنلاین و از راه دور باشند و به همین منظور همگام با دنیا، به‌عنوان اولین پلتفرم شتاب‌دهی آنلاین شروع به کار می‌کنیم.

وی از آماده سازی بیش از۷۰ ویدئو و کلیپ آموزشی برای دوره پیش‌شتاب‌دهی دروینوهاب خبر داد و گفت: ۹۰ منتور به‌صورت آنلاین آمادگی همراهی تیم‌های استارت‌آپی را دارند. همچنین امکان ثبت‌نام منتور‌ها و سرمایه‌گذاران به‌صورت آزاد در پلتفرم وجود دارد. روند کاری منتورها هم به این صورت است که هم می‌توانند فعالیت داوطلبانه داشته باشند و هم بادریافت دستمزد فعالیت کنند.

مدیرعامل شتاب‌دهنده وینوهاب افزود: تیم‌ها پس از پذیرش وارد دوره آماده‌سازی می‌شوند و پس از‌ آن به مدت ۸ هفته دوره پیش‌شتاب‌دهی را می‌گذرانند. پس از آن با برگزاری آزمون‌های سنجش کیفیت و بررسی عملکرد تیم‌ها اگر امتیاز لازم از نظر داوران را کسب کرده باشند وارد دوره شتاب‌دهی اصلی می‌شوند که ۶ ماه به طول می‌انجامد.

به گفته دانش، مرحله سرمایه گذاری استارتاپ ها پس از طی دوره شتابدهی 6 ماهه انجام می گیرد و در این دوره پول به حساب تیم‌ها واریز می‌شود تا برنامه خود را پیش برده و به محصول برسند. حداقل سرمایه برای ارائه به تیم‌ها، ۵۰ میلیون تومان نقد و ۵۰ میلیون تومان خدمات است که از طریق پلتفرم به حساب آنها واریز می‌شود.

دانش از هزینه اولیه یک میلیون تومانی برای ورود تیم‌ها به دوره پیش‌شتاب‌دهی خبر داد و گفت: این هزینه نسبت به خدمات و امکاناتی که به تیم‌ها داده می‌شود از جمله ۷۰ ویدئوی آموزشی ضبط شده و دسترسی به منتور‌های متخصص و کارآمد، این هزینه اصلا به چشم نمی‌آید.

دانش درباره جزییات پیوستن تیم های خلاق و استارتاپی به این مجموعه بیان کرد: حوزه خاصی از فناوری مورد تاکید وینوهاب نیست، البته صادرات محور بودن موردتوجه است و تنها استارتاپ هایی که امکان تولید محصول با قابلیت صادرشدن را دارند یا دربخش صنعت و معدن فعالیت دارند مورد حمایت های شتابدهی قرار می گیرند.

ارائه خدمات رایگان به مناطق کم برخوردار

وی با اشاره به رویکرد مسئولیت اجتماعی وینوهاب مطرح کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی تیم وینوهاب، استفاده از تمامی امکانات این پلتفرم برای تیم‌هایی که از مناطق کم برخوردار هستند کاملا رایگان بوده و تیم‌ها نیازی به پرداخت هیچ مبلغی ندارند.

مدیرعامل وینوهاب در مورد خلع‌های شتاب‌دهی به استارت‌‌آپ‌های فارسی‌زبان گفت: بسیاری از استارت‌آپ‌های فارسی زبان هستند که از دسترسی به خدمات شتاب‌دهی محرومند، چیزی که خلع آن را احساس کردیم این بود که خدمات شتاب‌دهی برای ایرانیان فراهم است اما برای فارسی زبانان وجود ندارد. به همین منظور این پلتفرم علاوه بر ایرانیان ساکن ایران می‌تواند برای تمامی فارسی زبانان خارج از ایران از جمله تاجیکستان و افغانستان نیز مورد استفاده قرار گیرد و  خدمات ارائه دهد.

مدیرعامل وینوهاب از توجه این شتاب‌دهنده به حوزه دانش آموزی خبر داد و گفت: با انتقال دانش های کاربردی با کمترین هزینه برای راه اندازی کسب و کار به دنبال مقابله با غول کنکور هستیم .

وی افزود: تمرکز مجموعه روی دانش‌آموزان بویژه دانش آموزان استان‌ها است تا با جذب تیم‌های جوان از نقاط مختلف کشور بتوانند تفکر کارآفرینی را در سطح کشور گسترش داد.

او افزود:‌ همچنین معمولا تمرکز بیشتر شتاب‌دهنده‌ها روی پایتخت است و سایر شهر‌ها و استان‌ها نسبت به تهران دسترسی به مراتب کمتری به این خدمات دارند. به همین منظور به دلیل مجازی بودن این پلتفرم امکان استفاده آسان از خدمات آن برای تمامی استارت‌اپ‌ها و تیم‌ها در تمامی نقاط کشور وجود دارد.

میرعامل وینوهاب در خصوص امکان صادرات محصولات و سرویس‌های تیم‌های شرکت‌کننده به خارج از کشور نیز گفت: با توجه به این که یکی از سهامداران ما و بنیان‌گذار اولیه وینوهاب در اتاق بازرگانی فعال بوده و با اتکا به شبکه‌ای قدرتمندی که برای صادرات از طریق شرکت پرسال وجود دارد، آمادگی میزبانی از استارت‌آپ‌هایی که امکان صادرات محصول یا خدمات دارند نیز وجود دارد؛ او در این مورد به استارت‌آپ کشمون اشاره کرد که اکنون محصولات زغفران آنها از طریق پرسال به چین ارسال می‌شود.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان ارائه خدمات پلتفرم مجازی وینوهاب به سایر استارتاپ های خارج این مجموعه بیان کرد: امکان سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌های آزادی که تحت پوشش وینوهاب نیستند نیز میسر است، فقط نکته اینکه باید محصول قابل صادرات و یا مرتبط با حوزه معدن در خروجی کسب و کارشان داشته باشند. همچنین این مجموعه آمادگی همکاری با سایر شتابدهنده ها را نیز دارد.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.