clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر تجارت الکترونیک
event
1398/10/11
edit
کد خبر : 16,689

دومین همایش و نمایشگاه ملی «اقتصاد دیجیتال» برگزار می شود

rate_review
427 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 18 ثانیه
دومین همایش اقتصاد دیجیتال، رونق تولید و سامانه هوشمند پاسخگو با هدف حرکت به سمت حکمرانی مطلوب روزهای 14 و 15 بهمن در مرکز همایش های صدا و سیما تهران برگزار شود.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، علی بختیار، رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس در بیان برنامه های همایش اقتصاد دیجیتال، رونق تولید و سامانه هوشمند پاسخگو اظهار کرد: این همایش روزهای 14 و 15 بهمن در محل سالن هماش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود و هدف آن این است تا کشور به سمت حکمرانی مطلوب حرکت کند و با فراهم آوردن زیرساخت ها در تسهیل حرکت ازسوی اقتصاد سنتی به دیجیتال گام بردارد.

او با بیان اینکه همایش اقتصاد دیجیتال، نهادینه‌سازی فرهنگ پاسخگویی و گفتمان بین همه ارکان نظام و قوای سه گانه را مورد هدف دارد، به سهم اندک تجارت الکترونیک در مبادلات و معاملات تجاری کشور اشاره کرد و گفت: حکمرانی سنتی و قانونگذاری سنتی نیازمند بازنگری و قرار گرفتن در چارچوب دیجیتال است.

شش رویکرد دومین همایش اقتصاد دیجیتال

بختیار با بیان رویکرد‌های شش گانه دومین همایش و نمایشگاه ملی‌ اقتصاد دیجیتال، عنوان کرد: نقش روابط عمومی‌ها در ارائه اطلاعات و معرفی سامانه‌های هوشمند، هوشمندسازی تجارت الکترونیک و تضمین کسب و کار در فضای مجازی، ارائه ساز و کار بیمه‌ای پولی مالی و بازرگانی در چارچوب اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، حمایت و پشتیبانی از سامانه‌های پاسخگو و هوشمند در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال، توسعه اقتصاد ملی با رویکرد حمایت از اقتصاد دیجیتال و نقش استارتاپ‌ها در توسعه اقتصاد دیجیتال از جمله رویکرد‌های دومین همایش و نمایشگاه ملی‌ اقتصاد دیجیتال است.

او با اشاره به اینکه حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال در شرایط کنونی تحریم باید یکی از مهمترین برنامه های زیرساختی کشور باشد، عنوان کرد: با کمک ابزار‌های اقتصاد دیجیتال می‌توان به اشتغال‌زایی، رشد تولید ناخالص داخلی کشور، کنترل تورم، افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشور دست پیدا کرد، زیرا بزرگترین مشخصه اقتصاد دیجیتال، صرف حداقل هزینه و سرمایه برای دستیابی به رشد و پیشرفت است.

در ادامه این نشست شریعت‌زاده، دبیر همایش اقتصاد دیجیتال، رونق تولید و سامانه هوشمند پاسخگو گفت: ارائه راهکارهای پولی و مالی و بازرگانی در چارچوب سند چشم‌انداز 1404 نقش روابط‌ عمومی‌ها در معرفی سامانه‌های هوشمند‌سازی، توسعه اقتصاد ملی با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال از جمله محورهای همایش پیش‌رو است.

احمدیان، رئیس کمیته علمی همایش اقتصاد دیجیتال با اشاره به  لزوم تامین زیرساخت‌های برای راه‌اندازی سامانه‌های پاسخگو اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال و داده‌محور به شاخص هایی نیازمند است که با همکاری بخش خصوصی می تواند دسترسی بهتری به قوانین، ضوابط و آئین‌نامه‌ها داشته باشند و این همایش نقطه آغاز است و اصل مطلب پس از رویداد است.

به گفته احمدیان، اقتصاد دیجیتال حرف امروز نیست و ادبیات 40 تا 50 ساله در جهان دارند، اقتصاد دیجیتال یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت و الزام است و نیازمند بهبود نظام‌های گمرکی، مالیاتی و قانون‌گذاری در کشور است.

او تأکید کرد: اگر سامانه‌ها بتوانند نقش تعاملی خود را به‌درستی انجام دهند می‌توان به موفقیت‌های بیشتری دسترسی داشت. باید تلاش کرد تا چالش‌ها، دغدغه‌ها و رویکردها را تبیین کرد، در مسیر اقتصاد هوشمند باید پارادایم‌ها به‌درستی تبیین شود و بتوان با بخش خصوصی واقعی همکاری کرد.

یادآوری می شود، دومین همایش اقتصاد دیجیتال با همکاری فراکسیون پاسخگویی مجلس و شرکت آونگ تجارت برپا شده و در این نمایشگاه شرکت‌ها دستاوردهای خود و سامانه‌های خود را در زمینه اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان ارائه می‌دهند.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.